Deze Voorwaarden van Verkoop zijn van toepassing op alle overeenkomsten die B-Solid CommV sluit.
B-Solid CommV, met ondernemingsnummer BE 0779.741.626, gevestigd te Hugo Verrieststraat 22 in 8480 ICHTEGEM (België) is eigenaar van de Digivak-software.
B-Solid geeft als dienstverlener-leverancier aan de klanten een gebruiksrecht van de Digivak-software op basis van een abonnementsformule. B-Solid wordt verder in dit document aangeduid als "de leverancier".
Het recht in het land van de zetel van B-Solid CommV, als leverancier van de Digivak-software, is van toepassing. Voor België is dit de ondernemingsrechtbank van Brussel.
B-Solid streeft er continu naar de eigen producten te verbeteren. Waar dit een wijziging in de Algemene (Verkoop) Voorwaarden vereist die de dienstverlening en/of de werking van de producten ten goede komt, zal B-Solid deze wijzigingen doorvoeren. Significante wijzigingen zullen gecommuniceerd worden in een bijzondere digitale nieuwsbrief.
De beschikbare Digivak-software blijft eigendom van B-Solid CommV. De klant heeft via het abonnement enkel een recht op gebruik van de Digivak-software tijdens de periode waarbinnen het abonnement loopt, zoals aangegeven op de factuur of met de beperkingen die gelden voor het gratis (proef)gebruik.
De overeenkomst tussen de klant en B-Solid wordt aangegaan voor een termijn die samenhangt met de gekozen prijsformule van het abonnement. Daarbij heeft de klant de keuze tussen volgende opties:
De abonnementsprijzen met hun overeenkomstige functionaliteiten staan vermeld op de Prijzen Pagina.
B-Solid kan de prijzen aanpassen. B-Solid zal de klant van een eventuele verhoging tijdig verwittigen met een optie tot uitstap.
Zodra de klant een account aanmaakt via https://www.digivak.be ontvangt hij/zij een gratis verificatieperiode van 14 dagen. Deze periode start meteen bij de creatie van het account.
Bij het aanmaken van een account en/of het plaatsen van een bestelling voor één van de abonnementsformules, gaat de klant expliciet akkoord met:
B-Solid CommV factureert het gebruik van de Digivak-software op basis van de gekozen abonnementsformule. Indien een actief abonnement binnen 14 dagen vervalt, zal een melding getoond worden in de eigen Digivak-omgeving.
Bij bevestiging of verlenging van de gekozen abonnementsformule wordt een factuur voor de gekozen termijn per e-mail in PDF- en UBL-bestand bezorgd. Bij bestelling gaat de koper akkoord om de facturen via e-mail te ontvangen op het e-mailadres waarmee de betrokken Digivak-account is aangemaakt.
De betalingstermijn is 15 dagen, tenzij anders overeengekomen. Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de factuur 30 dagen na de factuurdatum wordt van rechtswege en zonder ingebrekestelling het factuurbedrag verhoogd met 5% intrest per maand en een schadebeding van 10% met een minimum van 40 euro, en worden eventuele andere openstaande facturen onmiddellijk opeisbaar. Bij niet betaling van de factuur 30 dagen na factuurdatum, behoudt B-Solid zich het recht voor om de toegang tot de lopende diensten zonder vergoeding of compensatie voor de klant te blokkeren.
Voor ontwikkeling op maat (zoals o.a. de productie van een account-specifieke template) ontvangt de klant vooraf een vrijblijvende prijsofferte. Als de klant deze offerte aanvaardt, ontvangt hij/zij de factuur voor de uitgevoerde werken. Deze facturatie staat los van de abonnementsfacturatie.
De klant kan zijn bestaande abonnementsformule wijzigen, bijvoorbeeld wanneer nood is aan meer functies.
De wijziging van het abonnement kan aangevraagd worden door contactname met leverancier B-Solid via support@b-solid.be.
Geen verderzetting na of tijdens proef/verificatieperiode
Aan het einde van de gratis proef/verificatieperiode wordt de klant voorgesteld om een keuze te maken uit de beschikbare abonnementsformules. Er is geen automatische verlenging van deze proef/verificatieperiode, tenzij dit expliciet werd aangeduid in het account zelf bij het plaatsen van een voorgaande bestelling.
Als de klant de overeenkomst niet meteen verlengt onder de formule van een abonnement (gratis of betalend), wordt het account nog gedurende 6 maand bewaard. Dit laat de klant toe om ook bv. na enkele maanden alsnog een abonnement af te sluiten en de werking te hervatten.
Om het account stop te zetten en/of volledig te verwijderen tijdens of na de gratis proef/verificatieperiode, volstaat het om een e-mailbericht te verzenden naar support@b-solid.be.
Tijdens een lopende abonnementsformule
Om het account stop te zetten en/of volledig te verwijderen tijdens een lopende abonnementsformule, volstaat het om een e-mailbericht te verzenden naar support@b-solid.be.
De klant-koper kan niet van een formeel geplaatste abonnementsbestelling of aankoop afzien, waarbij een online bevestiging van bijvoorbeeld een betalend abonnementtype of van een opdracht ook geldt als formele bevestiging.
Wanneer de klant deze Algemene (Verkoop) Voorwaarden niet nakomt, houdt de licentiehouder B-Solid zich het recht voor om, na ingebrekestelling en indien op de ingebrekestelling geen of geen nuttig gevolg wordt gegeven binnen de 8 werkdagen, hetzij zijn verplichtingen waaronder de dienstverlening op te schorten, hetzij de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, onverminderd het recht op schadevergoeding.
B-Solid heeft het recht de overeenkomst onmiddellijk te beëindigen indien de klant zijn verplichtingen niet nakomt. De overeenkomst wordt aangegaan onder ontbindende voorwaarde van faillissement van de klant. Ingeval van kennelijk onvermogen of overmacht, behoudt B-Solid zich het recht voor om de overeenkomst eenzijdig en zonder voorafgaande ingebrekestelling onmiddellijk te ontbinden.
De klant heeft vóór beëindiging de mogelijkheid om de volgende gegevens vanuit de Digivak-omgeving in diverse formaten te exporteren.
De volledige Digivak-omgeving wordt gedurende 6 maand gearchiveerd en daarna definitief verwijderd van de back-up locatie.
Het is ook mogelijk om het abonnement toch voort te zetten onder de gratis abonnementsformule waarbij dan de gegevens toegankelijk blijven, met uitzondering van de modules uit het MAX abonnement.
B-Solid garandeert dat de Digivak-software voldoet aan alle specificaties vermeld op de website https://www.digivak.be. In geval van fouten zal B-Solid deze zo snel mogelijk herstellen.
B-Solid kan alleen verantwoordelijk en aansprakelijk gesteld worden voor bewezen zware fout of zware nalatigheid of opzet waarbij B-Solid enkel gehouden is om de fout en/of nalatigheid en/of opzet te herstellen en waarbij B-Solid enkel aansprakelijk kan zijn voor 75% van het aan de klant gedurende drie jaar effectief gefactureerde bedrag.
B-Solid is nooit verantwoordelijk voor immateriële schade en elementen zoals gederfde inkomsten en winsten, verlies van klanten of contracten en andere zakelijke gevolgschade zelfs al is die bewezen.
Als leverancier is B-Solid niet verantwoordelijk voor fouten door de klant en diens gebruikers zoals foutief opgemaakte documenten met de Digivak-software. De klant is steeds zelf en alleen verantwoordelijk voor opgemaakte en verzonden documenten.
B-Solid is bovendien niet aansprakelijk als de klant of door de klant ingeschakelde derden, wijzigingen in/aan de Digivak-software hebben aangebracht, wat bovendien verboden is. Deze verantwoordelijkheid van de klant en alleen de klant geldt ook voor eigen add-ons van die klant of diens toeleveranciers.
B-Solid en de klant zijn niet aansprakelijk ten opzichte van elkaar als er sprake is van overmacht. Onder overmacht wordt verstaan: overmacht in de zin van de wet, inclusief bij toeleveranciers van partijen, storingen in het elektriciteitsnet en storingen die dataverkeer belemmeren voor zover de oorzaak daarvan niet te wijten is aan de partijen zelf.
Klachten en meldingen van schade moeten op straffe van nietigheid gemeld worden binnen de acht (8) dagen na de ontdekking van het gebrek of na de datum dat de klant/opdrachtgever ze bij een normaal gebruik had moeten vaststellen, en dit via aangetekend schrijven naar B-Solid CommV, Hugo Verrieststraat 22, 8480 ICHTEGEM (België).
De goederen of diensten worden geleverd gedurende de termijn zoals op de factuur vermeld, rekening houdend met de gebruikelijke tolerantie eigen aan de aard van de industrie of handel. Eventuele vertraging in de levering, kan geen aanleiding geven tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
In het abonnement zit standaard support-dienstverlening inbegrepen. De supportmedewerkers zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 18:00 via support@b-solid.be. Specifieke klantvragen kunnen echter aanleiding geven tot een offerte voor werk op maat, gezien de aard van het werk dat buiten de standaard support valt.
B-Solid kan bijzondere instellingen voor gebruik van een Digivak-omgeving evalueren en indien mogelijk in een vrijblijvende offerte aanbieden. Dit gebeurt bijvoorbeeld voor het op maat realiseren van een template of voor het geven van interne opleidingen binnen een bedrijf. Hiervoor werkt B-Solid aan uurtarief of op forfaitbasis. Na aanvaarding van de offerte ontvangt de klant een factuur voor de gepresteerde werken.
Om de klant wegwijs te maken in de werking en mogelijkheden van Digivak, wordt hij/zij bij het aanmaken van een account automatisch opgenomen in een e-mailsequentie. Via eenvoudige opzeg (bv. met de unsubscribe-knop) kan de klant ten allen tijde de e-mailberichten stopzetten.
B-Solid biedt aan de klant ondersteuning (support) waarbij supportmedewerkers de klant zo snel mogelijk verder helpen, met een responstijd die afhangt van het aantal ingestuurde aanvragen.
Voor sommige vragen en/of incidenten is hulp op afstand mogelijk via technieken van schermdeling. Mits akkoord van de klant onder andere via Anydesk of Google Meet of een andere gespecialiseerde software.
Supportmedewerkers hebben standaard geen toegang tot de Digivak-omgeving van klanten. Toch kan die toegang noodzakelijk zijn om op specifieke supportvragen van de klant te antwoorden. Deze toegang kan ten allen tijde opnieuw ingetrokken worden.
Alle B-Solid-medewerkers zijn opgeleid om de instellingen en gegevens binnen een Digivak-omgeving met de gepaste vertrouwelijkheid te behandelen.
Digivak is een programma in de cloud dat betrouwbaar, veilig en snel werkt. B-Solid werkt samen met externe partijen om deze continue service te bieden. De ingestelde back-upprocedures zorgen mee voor de continuïteit. Eventuele werkzaamheden aan de software worden in principe op voorhand gecommuniceerd naar de klant.
B-Solid stelt het Digivak-platform ter beschikking aan de klant, die op basis van instellingen en handelingen de eigen Digivak-omgeving bepaalt. B-Solid voorziet daartoe de nodige support, zowel in self-service documentatie als in online ondersteuning. De klant is verantwoordelijk voor een correcte toepassing.
B-Solid is niet verantwoordelijk voor de juiste werking van koppelingen van aanvullende softwarepakketten of aanvullende diensten van derde partijen.
Het intellectuele eigendomsrecht van de Digivak-software berust steeds bij de eigenaar, B-Solid CommV. De klant heeft via het abonnement enkel een recht op gebruik van de Digivak-software tijdens de periode dat het abonnement loopt zoals aangegeven op de factuur of met de beperkingen die gelden voor het gratis(proef)gebruik.
Het eigendomsrecht van de ingevoerde data en de door de applicatie gegenereerde data berust enkel bij de klant. B-Solid mag en zal zich geen rechten eigen aan de klantdata toe-eigenen.
Een abonnement geeft geen recht op de zogenoemde broncode. B-Solid stelt wel een API ter beschikking waarmee een extern programma op een geautomatiseerde manier functies binnen Digivak kan aanspreken in functie van data-uitwisseling/samenwerking.
B-Solid behoudt zich het recht voor om ten alle tijden aanpassingen te maken aan de Digivak-software zonder voorafgaande waarschuwing. De koper gaat akkoord dat de gebruikte software zal evolueren.
B-Solid behoudt zich het recht voor om de software tijdelijk offline te halen voor bijvoorbeeld belangrijke updates of bij technische problemen. Digivak wordt gehost op systemen van DigitalOcean met een doel van een minimale beschikbaarheid (‘uptime’) van 99,95% of hoger, zij het zonder garantie daarop.
In de volgende situaties kan de klant-eigen Digivak-omgeving niet volledig beschikbaar zijn:
De klant wordt minimaal 5 dagen van tevoren geïnformeerd dat de Digivak-software mogelijk tijdelijk niet beschikbaar is omwille van onderhoudswerken. De werkzaamheden worden uitgevoerd tussen 21:00 en 07:00 uur of in het weekend. Incidentele herstellingen (patches en hotfixes) worden automatisch en zonder vooraankondiging uitgevoerd.
De snelheid van de Digivak-software zijn mede afhankelijk van de internetverbinding en inrichting van de omgeving van de klant.
De snelheid kunnen ook variëren afhankelijk van de functies en modules die de klant gebruikt, de hoeveelheid data, de klantspecifieke inrichting en instellingen. Ter verbetering van de performance worden grote verwerkingstaken zoals het importeren van gegevens in een wachtrij geplaatst en op de achtergrond uitgevoerd.
De aanmelding en authentificatie verloopt via een loginpagina via e-mailadres en persoonlijk wachtwoord.
De servers staan in het datacenter van DigitalOcean in Nederland. Zij hebben alle nodige ISO-certificaties zodat alles veilig ingericht is met bescherming van alle gegevens.
Elke gebruiker is verantwoordelijk voor de eigen logingegevens. Het wachtwoord van een gebruiker wordt beveiligd opgeslagen onder encryptie. Niemand kan het persoonlijke wachtwoord binnen Digivak bekijken en/of het e-mailadres van een gebruiker wijzigen.
B-Solid kan zelfs op expliciete vraag van het accounthouder geen nieuwe gebruiker(s) aanmaken. De creatie en het beheren van gebruikers is de volledige en exclusieve verantwoordelijkheid van de klant.